top of page
6220d14e51515a7cf062e0d0_kirurg.jpg

Kvalitetspolicy

Värdegrund & Vision

Vårdskens värdegrund och vision vilar på att kvalitet skall genomsyra alla led inom den egna organisationen. Kvalitet för oss innebär att vi ska överträffa de mål och förväntningar som våra kunder och konsulter har för att därigenom bidra till en säker och tillgänglig vård.


För att kunna svara upp på de behov som finns arbetar vi ständigt i en nära dialog med våra kunder och konsulter vilket återspeglas i den utveckling som sker inom organisationen samt vårt arbetssätt. En viktig faktor för att lyckas anser vi vara regelbundna egenkontroller av arbetets samtliga delar som utgår från aktuell lagstiftning, riktlinjer och rutiner.


Vi på Vårdsken anser att kvalitet är en drivkraft framåt som bidrar till positiv utveckling för kunden, verksamheten och svensk sjukvård i sin helhet.

Värdegrund & Vision

  • Ett genomarbetat kvalitetsledningssystem som syftar till att eftersträva rådande lagstiftning, krav och föreskrifter samt styra det arbete vi utför mot bakgrund av överenskomna rutiner och riktlinjer. Kvalitetsledningssystemet behandlar även en hållbar arbetsmiljö samt minskad miljöpåverkan.

  • Tydliga och mätbara kvalitetsmål som upprättas av ledningen och som utvärderas årligen.

  • En öppen och transparant dialog mellan våra kunder/konsulter och oss på Vårdsken gällande våra insatser för att säkerställa kvaliteten.

  • Kompetensutveckling av våra medarbetare för att möjliggöra att kvalitetsmålen uppnås.

  • Ett ständigt förbättringsarbete med syfte att utveckla den egna organisationen och därigenom våra insatser inom svensk sjukvård.

Kvalitet i praktiken

Att kvalitet ligger till grund för Vårdskens verksamhet skall vara väl känt för samtliga inom organisationen. Detta uppnås genom att:

  • Medarbetaren får ta del av denna kvalitetspolicy men även det övriga kvalitetsledningssystemet.

  • Medarbetaren har god kännedom om sin roll i förhållande till de uppsatta kvalitetsmålen.

  • Medarbetaren arbetar nära kunder och konsulter för att förebygga eventuella avsteg från kvalitetsmålen.

  • Medarbetaren deltar aktivt i ett ständigt förbättringsarbete genom att rapportera avvikelser, förbättra rutiner och följa upp insatser för att bidra till reducering av risker och ökad kvalitet.

  • En kvalitetsansvarig med ansvar för att kvalitetsledningssystemet efterföljs i det dagliga arbetet inom verksamheten finns.

Har du några frågor om vår kvalitetspolicy?

bottom of page